رویکرد ارزیابی 360 درجه سازوکاری ، جهت دریافت بازخورد از زوایای گوناگون(چند وجهی) شامل همکاران بالادست، همرده، پایین دست و خود فرد است.
به گزارش پایگاه خبری چالوس ما؛ مهندس کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در این باره گفت: با توجه به اهمیت روزافزون منابع انسانی به عنوان مهم ترین دارایی سازمانی، ارزیابی عملکرد منابع انسانی علاوه بر شناخت نیروی انسانی، در برنامه ریزی برای بهبود فرآیندهای مدیریت منابع انسانی، کارمندیابی، تعیین مسیر شغلی، پرداخت عادلانه حقوق و مزایا و… نقشی حیاتی دارد.
وی افزود: یکی از رویکردهای رایج در ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی سنتی است که در آن کارکنان توسط مقام بالادستی خود ارزیابی می شوند. عدم ارزیابی شاخص های تخصصی در کنار شاخص های عمومی، ارزیابی کارکنان به صورت تک بعدی و عدم ارائه برنامه های بهبود پس از ارزیابی، از جمله نواقص این رویکرد سنتی ارزیابی است که لزوم ارائه رویکردی جامع تر و کامل تر را ضروری می سازد.
فرح زاد ادامه داد: کارگروه مشاوران جوان شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در راستای اهداف سازمانی، اقدام به تعریف پروژه ارزیابی عملکرد کارکنان شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با رویکرد 360 درجه نمود که پس از جلسات هم اندیشی متعدد، به نتایج ارزشمندی دست یافت.
رویکرد ارزیابی 360 درجه سازوکاری است جهت دریافت بازخورد از زوایای گوناگون(چند وجهی) که شامل همکاران بالادست، هم رده، پایین دست و خود فرد می بشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در تکمیل صحبت های خود گفت: در همین راستا با بهره گیری از منابع گوناگون و جلسات متعدد با معاونت های مربوطه، مجموعه ای از شاخص های عمومی و تخصصی برای تمامی ادارات در قالب مدل ارزیابی عملکرد 360 درجه شناسایی گردید و پس از انجام آزمایشی طرح در مقیاس کوچک، پایایی پرسشنامه های طراحی شده مورد تایید قرار گرفت و امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری در امورهای هشتگانه و واحدهای ستادی اجرایی شود.