به گزارش پایگاه خبری چالوس رسانه به نقل از خبرگزاری بلاغ، با توجه به تاثیر فعالیتهای تعیینکننده صدا وسیما، توجه به این چند نکته برای اولیای این رسانه، بسیار مهم است جریان نفوذ بیگانگان در ارکان مهم کشور بهطور مستقیم و غیرمستقیم، موضوع پذیرفتهشده و غیرقابل انکار است که ایران اسلامی همانند بسیاری از کشورهای تحت نفوذ، آسیبهای جبران ناپذیری دیده که صدها مورد، موید این واقعیت است و در نوشتار دیگری باید حتماً به آنها پرداخته شود.
صداوسیما، بدلیل نقش سرنوشتساز در حوزه فرهنگی و انگاره سازی، همواره مورد توجه بوده و دشمنان ملت بزرگ ایران سعی وافر در این زمینه داشته و دارند. این نفوذ از چند طریق تاکنون انجام پذیرفته که شامل: لوازم و تجهیزات فنی مورد نیاز صداوسیما در تخریب و یا استراق و تحت اشراف قراردادن امنیتی بیگانگان، بمانند پیجرها در لبنان، سوءاستفاده از اندروید و…. نیروی انسانی کاملاً همراه با جریان نفوذ با هر اندازه از ضریب همکاری با بیگانگان. نفوذ و رسوخ تولیدات مغایر با عفاف و ارزشهای انقلاب اسلامی در راستای هویتزدایی. بازکردن راه ورود تفکرات التقاطی و مسألهدار به بخشهای تولید محتوای صدا وسیما در جهت تولید فیلمنامههای مورددار یا خنثی.
با تقدیر و قدردانی از زحمات شبانهروزی نیروهای متعهد رسانه ملی در پوشش برنامههای دهها شبکه و تاکید بر اینکه نوشته کنونی به هیچ وجه قصد تضعیف این نیروها را که سرمایه نظام اسلامی و خادم مردماند، برای صیانت از این نیروهای زحمتکش و پرتلاش، باید با دقت در پایش این دانشگاه عمومی کوشید تا زحمات تربیتی نیروهای دلسوز و مردمی این رسانه نقش بر آب نشود و موجبات سلب اعتماد مردم از این سازمان فرهنگی نشود، که همه داراییهای رسانه ملی، اعتماد مردم و حمایت آنها از تولیدات رسانه ملی است که مدیران و مسئولان آن باید به آنچه که موجب تضعیف و کاهش اعتماد عمومی به این سازمان میشود پرهیز کنند.
در پخش موسیقی رسانه ملی باید حتماً از یک ضوابطی تبعیت کند. رعایت موازین شرعی بهویژه در موسیقی و هم خوانندگان، که حتی ظاهرشان در بیننده نوجوان و جوان تاثیرگذار است، بسیار لازم و ضروری میباشد.
بعضاً مشاهده میشود در پایان یک برنامه و یا در میانه برنامه، از صدای خواننده زن استفاده میشود بگونهای که حساسیت ایجاد نکند و اعتراضی را برنیانگیزد که همخوانیهای زنان و مردان در اینجا مورد نظر نیست که در آن زمینه نیز باید دقت بیشتری را اعمال کرد اما، در اینجا باید از استفاده ابزاری از زنان، در تبیلغاتهای بازرگانی انتقاد کرد که علاوه بر نقض مقررات رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موجب کاهش متانت و وزانت زنان ایرانی و بروز اختلافات دینی و شکافهای خانوادگی و ایجاد توقعات اقتصادی در میان اعضاء خانوادهها میشود.
ترویج فرهنگ مصرف، که از خصوصیات جوامع سرمایهداری است و مجبور کردن سرپرست خانواده به اجابت مصارف زائد ناشی از تبلیغاتهای گسترده تلویزیونی و…، از زمره مسائل این روزهای رسانه ملی است که مسئولان آن باید برای این موارد فکری عاجل کنند، ضمن آن که از یاد نبریم لزوم دقت در آنتن دادن به چهرهها، که پس از مدتی اعتبار اندوزی از رسانه ملی، بناگاه بعضاً با کشف حجاب و رفتن به آن سوی آب و ظاهرشدن در نقش اپوزیسیون و…به تبلیغ علیه ملت ایران و حکومت اسلامی میپردازند.
نباید از رسانه ملی و پول مملکت برای مشهورسازی عناصر بیظرفیت استفاده کرد که این، بزرگترین شاخص برای اثبات مظلومیت نظام اسلامی و خبث نفس دشمنان اسلام است.
بههر تقدیر، امید است مدیران و مسئولان صدا وسیما با دقت نظر در مسائل داخلی خود، هیچگاه سرویسدهنده براساس اقبال مردم در تولیدات و جهتگیریهای جامعه نباشند بلکه، رسالت اسلامی خود در تاثیرگذاری دینی بر جامعه هدف خود را بهخوبی انجام خواهند داد.انشاءالله تعالی