به گزارش پایگاه خبری چالوس رسانه، فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به مسائل متعدد پروژه عظیم آزادراه چالوس_رامسر تأکید کرد: طرح احداث این پروژه به دلایل متعدد فنی و هزینههای نجومی در صورت عملیاتی شدن، بسیار طولانی خواهد شد در حالی که هماکنون ما معضل ترافیک داریم و بهترین راهحل، تکمیل پلهای نیمهکاره و جادههای موجود بهویژه احداث جادهی ساحلی است.

مرتضی شکوهی فرماندار ویژه شهرستان تنکابن درباره پروژه عظیم آزاد راه چالوس_رامسر اظهار کرد: این پروژه که شامل ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر پل به سرمایه گذاری معادل هزار و چهار صد همت نیاز دارد اگرچه نود درصد این سرمایهگذاری مقرر شد توسط کنسرسیوم متشکل از چند بانک تامین شود ولی با توجه به تجربه پروژههایی مانند بزرگراه تهران-چالوس و جاده الموت-تنکابن به قزوین بعید است این طرح در میان مدت به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است بزرگراه تهران به چالوس و جاده ساحلی چالوس به رامسر تکمیل شود تا بار ترافیکی مسیر تهران به چالوس و چالوس به رامسر کاهش یابد.
فرماندار تنکابن با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران گفت: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگچین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی میتواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد.
وی تصریح کرد: شهرستانهایی مانند عباسآباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار دادهاند، در تنکابن نیز قطعهای ۱۲ کیلومتری از ولیآباد تا شیرود در دستور کار هست و همچنین ساخت پل چهارم چشمهکیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمانهای منابع طبیعی، محیطزیست، استانداری و اداره راه امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد.
فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: اگر شهرستانهای چالوس، عباسآباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولتهای گذشته نظیر این پروژه با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیا آغاز شده بود اما متأسفانه به سرانجام نرسید.
وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینههای آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونلهای زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی و با عزم جدی میتوان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد.