به گزارش پایگاه خبری چالوس رسانه علیاصغر باقرزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» با تشریح جزئیات محدوده منطقه آزاد مازندران اظهار داشت: فرآیند تصویب این منطقه حدود ۲۰ سال به طول انجامید و در نهایت، محدوده منطقه آزاد در سه لکه تعیین شد؛ بهطوریکه ۱۱۲۰ هکتار در امیرآباد، ۴۶۱ هکتار در منطقه میرود بابلسر تا چپکرود و ۸۳ هکتار در نوشهر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرهایی مانند بهشهر، بابلسر یا نوشهر در محدوده منطقه آزاد نیستند و محدودهها مشخص است و اضافهشدن هر بخش یا شهر جدید، نیازمند طی فرآیند قانونی توسعه طرح است.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای هرگونه افزایش محدوده، ابتدا باید طرح توسعه در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شود سپس به هیات وزیران ارسال و پس از آن برای تصویب به مجلس شورای اسلامی و نهایتاً به شورای نگهبان ارائه شود که در صورت تأیید، موضوع به شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع میشود. بنابراین اضافه شدن یک شهر یا منطقه، مسیری زمانبر و قانونی دارد.
باقرزاده با اشاره به برخی برداشتهای نادرست افزود: اظهاراتی که اخیراً درباره اضافهشدن شهرها به منطقه آزاد مطرح شد، برداشت نادرست از صحبتهای آقای استاندار بوده و ایشان اعلام کرده بودند که موضوع واردات خودرو برای کل استان مطرح شده اما این موضوع تاکنون مراحل قانونی خود را طی نکرده است.
وی ادامه داد: در قانون فعلی، واردات و تردد خودرو تنها برای اشخاصی پیشبینی شده که در محدوده منطقه آزاد فعالیت اقتصادی دارند و آن هم صرفاً در محدوده همان منطقه آزاد ممکن است.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تاکید کرد: حتی اگر شورای تأمین استان یا هیات وزیران اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد در سراسر مازندران را صادر کنند، این موضوع به معنای منطقه آزاد بودن تمامی استان نیست و محدودهها همچنان همان سه بخش مصوب است.
انتهای خبر/