به گزارش پایگاه خبری چالوس رسانه، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بزرگراه چالوس–رامسر یک ابرپروژه به حساب میآید، گفت: به همین دلیل تعیین تکلیف نهایی این طرح باید در سطح هیات وزیران انجام شود؛ در عین حال اکنون بانکها برای تشکیل کنسرسیوم مالی اعلام آمادگی داشتند و سهم دولت، پیمانکاران و منابع مولدسازی نیز برای پیشبرد طرح پیشبینی شده است.

هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از پروژههای راهسازی تنکابن درباره طرح آزادراهی چالوس به رامسر به خبرنگاران گفت: این آزادراه از ابرپروژههای کشور به حساب میآید. اکنون بانکها برای تشکیل یک کنسرسیوم اعلام آمادگی کردهاند؛ بهطوری که ۴۰ درصد سهم دولت، ۲۰ درصد سهم پیمانکاران و حدود ۲۰ درصد از طریق مولدسازی تأمین خواهد شد. به دلیل ابعاد گسترده پروژه، تصمیمگیری نهایی باید در سطح هیأت وزیران انجام شود.
وی یادآورشد: با حمایتهای نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، امیدواریم طی هفتههای آینده مذاکرات با بانکها نهایی شود. چشمانداز بسیار امیدوارکننده است و تلاش میکنیم این پروژه در سال ۱۴۰۴ تعیین تکلیف و در سال ۱۴۰۵ وارد فاز اجرایی شود.
این مقام مسئول پیرامون احداث کنارگذر عباسآباد و کنارگذر نشتارود افزود: در جریان پیگیری و هماهنگیهایی که سیدشمسالدین حسینی نماینده مردم منطقه با سازمان برنامه و بودجه انجام داد، مقرر شد این طرحها با مشارکت شهرداریها انجام تا نگرانیهای مردم در خصوص ترافیک و عبور در محدوده شهری برطرف شود.
وی همچنین پروژه تنکابن–قزوین–الموت را از دیگر طرحهای دارای اهمیت و ملی توصیف کرد و گفت: اکنون بخش زیادی از عملیات در استان قزوین انجام شده، اما دو قطعه بهویژه قطعات ۵ و ۶ در مازندران است که قطعه ۵ در حال اجراست و قطعه ۶ باقی مانده است.
بازوند ادامه داد: امروز تصمیم گرفتیم قطعه ۶ به طول حدود ۱۷ کیلومتر به پیمانسپاری برسد. برنامهریزی شده که تا بهمنماه ۱۴۰۴ پیمانکار انتخاب شود و عملیات اجرایی این قطعه نیز همان زمان آغاز شود. با توجه به پیشرفت سایر قطعات، این اقدام میتواند امیدواری خوبی برای مردم منطقه ایجاد کند.
آزاد راه چالوس – رامسر در مسیر کناره ۹۲ کیلومتر طول دارد که غرب مازندران با اجرای این طرح ملی برای همیشه با معضل مهم ترافیک در این منطقه گردشگرپذیر کشور تعدیل خواهد شد.
منبع: irna.ir/xjW2hj