به گزارش پایگاه خبری چالوس رسانه به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی اول، هفتم و دهمیها از 10 تیر خبر داد.
البته همان طور که پیش از این اعلام شده بود؛ مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام کنند.
ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتابهای درسی پایه اول ابتدایی، آمادگی ۱ استثنایی، اول ۱ استثنایی و اول مقدماتی استثنایی، پایههای هفتم و دهم از دهم تیر آغاز و تا نهم شهریور ادامه دارد دانشآموز یا اولیای دانشآموزان صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد کتابها هستند.
بهمنظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی، ثبت سفارش کتابها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام میشود افزود کتابهای درسی، بر اساس سفارشات ثبتشده در سامانه، توزیع میشود.
دانشآموز یا اولیای دانشآموز از رجوع به کافینتها پرهیز کنند و در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است.
کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی هم همچون سالهای قبل، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود.
همچنین مسئولان وزارت آموزش و پرورش همچون گذشته تاکید کردند که دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
حجت السلام لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت کتب دانش آموزان اتباع گفت: این دانش آموزان باید به جای کد ملی، کد اتباع را در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.