امام جمعه بخش مرزن آباد با بیان اینکه تا پنج روز به صورت متوالی تعطیلی و مرخصی حجم گردشگران منطقه را بسیار زیاد کرده و فشار را بر مردم افزایش داده است گفت: محدوده یک طرفه شدن تا چند سال پیش از دزدبن بود، بعد از مدتی به انتهای شهر مرزن آباد منتقل و الان تا چالوس رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری چالوس ما به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه بخش مرزن آباد؛ حجت الاسلام والمسلمین یزدان جهاندار در خطبه های نماز جمعه این هفته درباره یک طرفه شدن جاده چالوس از تهران به طرف مرزن آباد و بالعکس به مراجعات و گلایه های زیاد مردم و مسوولین اشاره کرد و اظهار داشت: مراجعات مردمی و گلایه در این خصوص چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی زیاد است و مسئولان منطقه از بخشداران و شهرداران تا فرمانداران و نماینده مجلس، استاندار و معاونین ایشان از مشکلات یک طرفه شدن جاده کندوان مطلع و ناراضی هستند. اما ریشه مشکل کجاست؟
وی افزود: بنده در شهر مرزن آباد ساکن هستم و همه مشکلات و کمبودهای این شهر را با پوست و گوشت و استخوانم حس کردم.
وی به مصوبه شورای ترافیک کشور و تصمیم گیری اعضاء این شورا تصمیم گیری مسوولان اشاره کرد و گفت: در آخرین مصوبه جاده چالوس از کرج تا مرزن آباد یک طرفه اعلام شد و برای کسانی که قصد زیارت حرم مطهر امام خمینی (ره) را داشتند جاده رشت یاجاده هراز را پیشنهاد دادند و این عمق فاجعه را نشان می دهد.
خطیب جمعه مرزن آباد ضمن بیان اینکه مسئولان باید اینجاده را هم مثل سایر محورهای مواصلاتی تهران به شمال در شهرستان های دیگر مثل هراز و رشت ببینند بیان داشت: یکی از دلایل مستقل شدن استان در غرب مازندران کمبود امکانات به منطقه می باشد.
حجت الاسلام جهاندار افزود: در زمان یک طرفه شدن، مردم بومی منطقه زندانی می شوند، مثل اینکه در یک قفس باشند. برای آنها مشکلات زیادی به وجود می آید مثلا؛ چند سال قبل یک پیرمرد در همین ترافیک به علت مشکل بیماری که داشت، به بیمارستان نرسید و در همین ترافیک فوت کرد. یا آنخانمی که در خودروی شخصی خود زایمان کرد. برخی روستائیان برای رسیدن به نماز جمعه باید یک روز کامل وقتشان را در ترافیک سر کنند. روستایی هایی که در مسیر این جاده قرار دارند نمیتوانند زندگی کنند.
وی به دیگر مشکلاتی ایجاد شده در این وضعیت اشاره کرد و اظهار داشت: در این وضعیت ایجاد هرج و مرج و درگیری بین بومیان و مسافران بوجود می آید. همانطور که بارها اشاره کرده ام محدوده یک طرفه شدن تا چند سال پیش از دزدبن بود، بعد از مدتی به انتهای شهر مرزن آباد منتقل و الان تا چالوس رسیده است. تا پنج روز به صورت متوالی تعطیلی و مرخصی حجم گردشگران منطقه را بسیار زیاد کرده و فشار را بر مردم افزایش داده است.
حجت الاسلام جهاندار افزود: اگر یک نمازگزار بخواهد مقابل مسجد خودروی خود را پارک کند نمی تواند چون حجم خودروهای پارک شده زیاد است. مسئولان باید مرزن آباد و چالوس را به صورت مستقل ببینند و امکانات بدهند. خدای ناکرده ما مردم را دعوت به تجمع و بستنراه نمی کنیم، اما چه بسا چنین مشکلاتی در آینده بوجود بیاید.
وی به راهکار در این باره اشاره کرد و گفت: تا الان اقدامی نشده است باید تأکید کنم که تا امروز اقدامات زیادی انجام شد اما چون مسافر زیاد است و حجم ترافیک با جاده همخوانی نداشته و به اندازه کافی تعریض صورت نگرفته، مشکلات همچنانباقی است.
خطیب جمعه مرزن آباد ضمن بیان اینکه باید بیشتر بودجه گذاشته شود، بیشتر نظارت و همچنین بازدید بیشتر اشاره کرد و گفت: یعنیشرایط اینجاده آنقدر ضروری نبود که مسئولان کشوری مثل وزیر راه و یا معاونین او، مسئولان استانی خصوصا شخص استاندار بعد از عید بیایند و بازدید کنند.
وی با ارائه چند سوال خطاب به مسوولین استانی و کشوری گفت: بیایند ببینند که شرکت ملی ساختمان دارد چکار می کند؟ چند درصد از کار را پیش برده است؟ شرکت ملی ساختمان که یک شرکت قوی است. شرکت قوی که عملکرد آن اینگونه است، وای به حال باقی شرکت ها.
خطیب جمعه به پایان تعریض جاده از مرزن آباد تا دوراهی طویر اشاره کرد و بیان داشت: ۹۹ درصد این جاده تمام شده ما هنوز زیرگذر احداث نشده است و باید زودتر اقدامشود.
وی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر اینتعریض تا دوراهی میجلار به طول ۲/۵ کیلومتر تکمیل شود گفت: باید به شهرداری و بخشداری مرزن آباد کمک شود و یک جاده یا کنارگذر مخصوص بومی ها احداث شود و همچنین باید برنامه هایی برای کوتاه مدت مثل ازدیاد نیروهای خدوم راهور، بسته نشدن قطعه ۴ آزادراه جهت عبور و مرور بومیان عزیز، میان مدت مثل تکمیل تعریض جاده تا دوراهی طویر و از آنجا تا دوراهی میجلار و بلند مدت وجود داشته باشد.
انتهای پیام/